1. Desenează un pătrat pentru personajul tău Player.
Dă clic pe instrumentul Dreptunghi
pentru a crea un pătrat. Dă clic pe Umplere (pictograma găleată), apoi
dă clic în interiorul pătratului ca să-l colorezi uniform. Folosește
instrumentul Umplere pentru a alege culoarea.
2. Desenează personajul Food
Dă clic dreapta pe sprite-ul Player pe care tocmai l-ai creat și selectează Duplicate
(Duplicare).
Asigură-te că dimensiunea pătratului este aceeași atât pentru sprite-ul Player, cât și pentru sprite-ul Food
3. Fă șarpele să se miște
Hai să programăm sprite-ul Player să pornească imediat ce începe jocul.
Tastele săgeți trebuie să-i schimbe direcția: vom folosi săgețile sus/jos/stânga/dreapta.
4. Clonă pentru lungime
Mai întâi vom crea o variabilă COUNT și o vom folosi pentru a urmări de câte ori sprite-ul Player se ciocnește de
sprite-ul Food.
Apoi vom folosi aceeași variabilă count pentru a controla lungimea șarpelui.
Acest lucru se va face ștergând clona după ce așteaptă un anumit număr de secunde. Numărul de secunde devine valoarea
variabilei, iar cu cât șarpele „mănâncă” mai mult, cu atât va dura mai mult până când clonele vor fi șterse, ceea ce face ca sprite-ul Șarpe să crească în lungime.
5. Setează poziția și funcția sprite-ului Food
Sprite-ul Food va merge întotdeauna într-o poziție aleatorie la începutul jocului, precum și
de fiecare dată când se ciocnește cu Player.
În cele din urmă, vom urmări interacțiunea lui cu sprite-ul Player folosind variabila noastră de contor – COUNT.
6. Încheierea jocului Snake
Deoarece regula jocului este să ții sprite-ul Player departe de pereți/margini, vom folosi un bloc condițional if/then
împreună cu un bloc de detectare pentru a verifica marginea. Jocul se oprește dacă condiția este adevărată